Klantenthousiasme creëren (verdergaand dan klantgerichtheid)

Meer mond-tot-mondreclame en enthousiaste klanten voor jouw bedrijf?

Snel antwoord nodig? Bel direct

Weet jij hoe jouw klanten jouw bedrijf ervaren?

  • Recent onderzoek toont aan dat 39% van de klanten vandaag de dag minder geduld heeft dan voor de pandemie.
  • Bovendien geeft 81% van de klanten aan dat een positieve klantenservice-ervaring de kans vergroot dat ze opnieuw aankopen doen.
  • Een zorgwekkende 54% van de klanten vindt dat merken klantenservice als een secundaire gedachte beschouwen.
  • Verder geeft 56% van de klanten aan dat de meeste bedrijven hen als nummers behandelen.
  • Het tonen van empathie wordt door 86% van de klanten als krachtig beschouwd bij het opbouwen van sterke merkrelaties.
  • 83% van de klanten verwacht dat complexe problemen door één persoon worden opgelost.
  • 70% van de klanten gelooft dat contactcenters de prioriteit moeten leggen bij het trainen van medewerkers in plaats van het toevoegen van extra kanalen zoals chatbots.

Kritisch reflecteren op de huidige stand van zaken en een vergelijking maken met je doelen zijn essentieel om je klanten oprecht enthousiast te maken. Het moet meetbaar zijn, verwachtingen moeten helder zijn, en ja, dit kan confronterend zijn.

Ontdek de programmaonderdelen

Het koesteren van klantrelaties is een prioriteit, geen belemmering.

serious gaming gamification (2)

Een 'alles aan de kant voor de klant'-mentaliteit creëren

Klantgerichte processen, die tot doel hebben continu in contact te zijn en waarbij de klant op ieder moment ervaart dat je op de hoogte bent van alle contacten in alle contactkanalen, zijn belangrijk. Ze mogen echter niet bovenliggend worden aan persoonlijke klantverwachtingen om deze te overtreffen. De gedragscomponent is waar Anders Presteren Next zich bewust op richt.

Al 25 jaar helpen wij organisaties met het creëren van een ‘alles aan de kant voor de klant’-mentaliteit. Online en offline klantcontact versterken elkaar daarbij, in plaats van elkaar te beperken. Je klanten horen immers niet te verdwalen; ze dienen gezien en gehoord te worden.

Op papier is het simpel: kwaliteit is wat de klant ervaart, en als de klant het niet merkt, is het niet gebeurd. In de praktijk krijgen echter nog vaak andere prioriteiten de aandacht en wordt het eigenaarschap voor klantenthousiasme vaak nog te beperkt getoond.

Klanten inschakelen

Ervaar wat jouw klanten écht vinden van jouw organisatie – zij maken deel uit van jouw programma.

Coach-de-coach programma

Ga van leider naar coach om aangepast gedrag te blijven borgen nadat de trainer/coach is vertrokken.

Praktische powerworkshops

Bewust korte, praktische powerworkshops, passend bij de korte aandachtsspannes en ter voorkoming van energielekken.

Enthousiaste klantuiting

Jullie maatwerkbenadering heeft niet alleen geleid tot meetbare successen in klanttevredenheid, maar heeft ook de motivatie en betrokkenheid van ons team vergroot. Ik kijk uit naar een voortzetting van onze vruchtbare samenwerking en verdere groei in klantgerichtheid.
Ik was totaal overdonderd toen ik onze topprospect op het podium zag. We zijn live met hem gaan trainen, maar het begon met een korte presentatie over hoe hij en zijn medewerkers naar ons bedrijf keken. Inspirerend, maar ook confronterend. We hebben zijn inzichten aangepakt en inmiddels is zijn bedrijf klant bij ons geworden!

Programmaonderdelen in de schijnwerpers

Ontdek hieronder een aantal succesvolle programmaonderdelen om je klantenthousiasme te versterken.

Voordenken in plaats van nadenken over de klantrelatie

Voorkom klantproblemen en bied oplossingen die de verwachtingen van je klant overtreffen.

Waarom blijven klanten weg (of kopen ze niet meer dan ze al doen)?

Verken de oorzaken van klantverlies en beperkte aankopen en zet deze om in mogelijkheden voor groei.

Niet spreken in klantvoordelen maakt je product duur

Benoem de voordelen van je product voor de specifieke klant en niet alleen de productspecificaties.

Verhoog je PTW!

Ontdek hoe je klanten diepgaand raakt, hen positief verrast en zo je Persoonlijk Toegevoegde Waarde versterkt.

Ken de klant van je klant

Anticipeer op de behoeften van je klant door te weten aan wie je klant levert.

Together Everybody Achieves More (TEAM)

Begrijp en ervaar hoe samenwerking bijdraagt aan een positieve klantervaring.

Klantenthousiasme begint intern; betrokken medewerkers inspireren enthousiasme bij klanten.

Ontdek de discipline

  • Professioneel inlezen en inleven voor maatwerk en directe toepassing in de praktijk.
  • Multimediale ondersteuning om je leerproces te versterken.
  • Toepassing van de 3 L-strategie om het leren niet alleen lastig en leerzaam, maar ook vooral leuk te maken.
  • Veel interactie, zoals discussie, intervisie, korte en krachtige reflectie, en de inbreng van persoonlijke cases.
  • Het voorkomen van doublures door uit te gaan van alles wat binnen de organisatie op dit gebied al is gedaan.
  • Verschillende leerformats, waaronder SpeedPodcasts, SpeedNotes (keynotes), SpeedBlogs, e-learning, train-de-trainer-programma en masterclasses (omdat niet iedereen op dezelfde manier leert).
  • Betrokkenheid van leidinggevenden en andere medewerkers om elkaar te versterken.
  • Sterke nadruk op borging: als de klant het niet merkt, is het niet gebeurd.

Streef naar klantenthousiasme, niet alleen tevredenheid

Anders Presteren Next brengt geen factuur in rekening als je niet enthousiast bent over het programma. Daar heb ik zeker geen gebruik van gemaakt.

Word onmisbaar in de snel veranderende wereld!

Neem contact op

Download de "Klantenthousiasme creëren" onderdelen.

Je hebt de eerste stap gezet naar het downloaden van de programmaonderdelen. Je ontvangt het document zo snel mogelijk in je e-mail.