Klantenthousiasme creëren (verdergaand dan klantgerichtheid)
Meer mond-tot-mondreclame en enthousiaste klanten voor jouw bedrijf?
Snel antwoord nodig? Bel direct

Weet jij hoe jouw klanten jouw bedrijf ervaren?
Kritisch reflecteren op de huidige stand van zaken en een vergelijking maken met je doelen zijn essentieel om je klanten oprecht enthousiast te maken. Het moet meetbaar zijn, verwachtingen moeten helder zijn, en ja, dit kan confronterend zijn.
Het koesteren van klantrelaties is een prioriteit, geen belemmering.

Een 'alles aan de kant voor de klant'-mentaliteit creëren
Klantgerichte processen, die tot doel hebben continu in contact te zijn en waarbij de klant op ieder moment ervaart dat je op de hoogte bent van alle contacten in alle contactkanalen, zijn belangrijk. Ze mogen echter niet bovenliggend worden aan persoonlijke klantverwachtingen om deze te overtreffen. De gedragscomponent is waar Anders Presteren Next zich bewust op richt.
Al 25 jaar helpen wij organisaties met het creëren van een ‘alles aan de kant voor de klant’-mentaliteit. Online en offline klantcontact versterken elkaar daarbij, in plaats van elkaar te beperken. Je klanten horen immers niet te verdwalen; ze dienen gezien en gehoord te worden.
Op papier is het simpel: kwaliteit is wat de klant ervaart, en als de klant het niet merkt, is het niet gebeurd. In de praktijk krijgen echter nog vaak andere prioriteiten de aandacht en wordt het eigenaarschap voor klantenthousiasme vaak nog te beperkt getoond.
Enthousiaste klantuiting
Programmaonderdelen in de schijnwerpers
Ontdek hieronder een aantal succesvolle programmaonderdelen om je klantenthousiasme te versterken.
Klantenthousiasme begint intern; betrokken medewerkers inspireren enthousiasme bij klanten.
Ontdek de discipline
